Hej håller på att renovera ett rum här hemma och när jag drar bort tapeten så blir det som ett ludd bakom, hur löser jag detta bäst?

Vi ska måla efter och vill ha en slät yta. I ett rum vi gjorde innan så skrapa jag allt med färgskrapa men det var ett riktigt grisjobb så undrar om någon har en bättre lösning!
 
  • Vägg med ojämn yta och ludd efter tapetborttagning intill en trälist.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med ojämn yta och rester av tapetludd efter borttagen tapet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns en vätska man kan rolla på tapeten som löser upp limmet. Jag hade detta problem! Men jag körde med vattenånga och träskrapa
 
Funderat på o testa sån! Funderar mest på om det blir mycket slipa efter?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.