Hej, håller på och bygger en tv-möbel men har lite funderingar hur jag ska få till luckorna. Luckorna ska liva med själva möbeln, alltså ej utanpåliggande, men vet inte hur pass mycket mindre de behöver vara för att passa in plus eventuell justeringsmån för gångjärnen.

Invändigt mått: 740x 410

Som sagt det ska in två luckor i varje utrymme, hur mycket mindre hade ni gjort luckorna?

• Vit tv-möbel under konstruktion med öppet hyllutrymme utan luckor, svart rektangel markerar dörrarnas placering, växt på toppen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Med antagandet att du använder standard grytgångjärn så tycker jag det blir bra med 1,5 mm fritt ( dvs 3 mm mellan de två luckorna). Det går oftast att göra dem mindre, större är svårare, så jag brukar sikta på lite övermått och sedan ta ner med sänksåg.

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Med antagandet att du använder standard grytgångjärn så tycker jag det blir bra med 1,5 mm fritt ( dvs 3 mm mellan de två luckorna). Det går oftast att göra dem mindre, större är svårare, så jag brukar sikta på lite övermått och sedan ta ner med sänksåg.
Ok så höjdled ska de vara fullängd då, 410, elr bör de också vara 1,5 mm mindre?

1,5 mm fritt åt alla kanter

• Gilla
Blomsterbladh
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.