Hej,
Vi ska bygga nytt och tittar lite på olika stenhustillverkare. Vi har fastnat för LT hus i Råå, är det någon som har några erfarenheter av detta företag då det inte finns mycket att hitta på nätet om dem. Mycket tacksamma för all + och - vi kan få.

Mvh/ Nybyggarna

Om du tittar på bolaget på allabolag.se eller liknande sida, så ser du att ägaren har 2 olika bolag med snarlika namn. Det ena verkar inte ha ngn. verksamhet alls, det andra omsatte senaste kända året ca 600 000.

Det tyder inte på någon byggverksamhet, eller produktion av hus. Det kan vara så att husproduktionen är en helt ny verksamhet i det här enmansföretaget.

Uppgifterna behöver inte tyda på något fel eller fiffel, men jag tycker det kan vara bra att be firman förklara hur det kommer sig att man inte ser någon pågående verksamhet siffermässigt.

Det där kan väl inte klassas som en hustillverkare? En arkitekt som åtar sig att rita och projektera stenhus. Det är viktigt att du tar referenser och tittar på hus han har byggt tidigare. Och betala inte i förskott!

Jag skulle aldrig våga bygga hus med en liten firma som jag inte vet något om. Att bygga hus kostar pengar, så mycket kan gå fel! Satsa på en mer etablerad hustillverkare, kolla upp deras historia. Be careful!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.