1 758 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
LPS-pump med felmeddelande
Halloj!
Jag skall strax flytta in i mitt nybyggda hus med tillhörande LPS-pump för avloppshanteringen. Jag har en pump av följande modell:
Scandia Pumps Pumptek Pumpstation PT07-17 Tr1.1 3x400V med en Pedrollo Tritus avloppspump.
Till det hör en Pumptek kontrollpanel (manual: https://www.scandiapumps.com/wp-con...ual_pumptek_kontrollpanel_vigilec_enkel.b.pdf).
Jag upptäckte nu inför inflytt (efter att elektriker varit på plats i December och installerat pumpen och kontrollpanelen) att den visar "STP" i displayen. Inget jag noterat tidigare... Enligt manualen står det såhär:
[Stp] Pumpen ej igång p.g.a. inte aktiverat start ingång (Jord och 2).
Någon som har en aning om vad detta kan betyda?
Jag skall strax flytta in i mitt nybyggda hus med tillhörande LPS-pump för avloppshanteringen. Jag har en pump av följande modell:
Scandia Pumps Pumptek Pumpstation PT07-17 Tr1.1 3x400V med en Pedrollo Tritus avloppspump.
Till det hör en Pumptek kontrollpanel (manual: https://www.scandiapumps.com/wp-con...ual_pumptek_kontrollpanel_vigilec_enkel.b.pdf).
Jag upptäckte nu inför inflytt (efter att elektriker varit på plats i December och installerat pumpen och kontrollpanelen) att den visar "STP" i displayen. Inget jag noterat tidigare... Enligt manualen står det såhär:
[Stp] Pumpen ej igång p.g.a. inte aktiverat start ingång (Jord och 2).
Någon som har en aning om vad detta kan betyda?
Bekymret är att jag har fått själva pumpen monterad av tomtförsäljaren (bonde och "alltiallo" med många byggvänner...) och jag har fått ta in elektriker själv. När allt installerades så verkade anläggningen fungera. Pumpen gick och allt kändes OK. Jag noterade aldrig om det stod STP på displayen då. Jag såg det först nu när jag bara sneglade på kontrollpanelen.
Jag behöver alltså ta in elektriker återigen för att kontrollera detta, så tänkte mest om det går att påvisa att det är felkopplat eller liknande för att slippa behöva pröjsa igen... Just beskrivning av felmeddelandet säger inte mig speciellt mycket åtminstone.
Jag behöver alltså ta in elektriker återigen för att kontrollera detta, så tänkte mest om det går att påvisa att det är felkopplat eller liknande för att slippa behöva pröjsa igen... Just beskrivning av felmeddelandet säger inte mig speciellt mycket åtminstone.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Ser ju ut som startknappen ska anslutas mellan klämmorna 2 och jord, typ
Protte
Protte
Klicka här för att svara