1 760 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Lövblås för att fylla gummibåt?
Verktygstokig
· Norrbotten
· 892 inlägg
Vi kan kalla det kreativt tänkande, men vad tror ni om att använda en liten "lövblås" för att fylla en gummibåt när man kommer fram till en sjö?
Då jag redan har makita maskiner så tänker jag på tex DUB185
0,15 bar är max i båten, så det är volym och inte tryck som behövs!
Sågar ni idén blir det nog en ny handpump
Då jag redan har makita maskiner så tänker jag på tex DUB185
0,15 bar är max i båten, så det är volym och inte tryck som behövs!
Sågar ni idén blir det nog en ny handpump
Verktygstokig
· Norrbotten
· 892 inlägg
@Manhunter @Joonazz tror kompressor är fel maskin för jobbet, menar gummibåt som den här https://www.brig.se/boats/falcon/bas/falcon_330
Kompressorn ger 12 liter i minuten
@Fraggen sån modell som jag tänkte på först, men vill inte ha ännu fler batterier att komma ihåg och ladda
minilövblåsen liknar den typen av maskin!
Pumpar den till fullt tryck eller behöver du ta det sista för hand?
@Fraggen sån modell som jag tänkte på först, men vill inte ha ännu fler batterier att komma ihåg och ladda
Redigerat:
Får justera det sista med fotpumpen för att få rätt tryck. Men den är sjukt snabb att fylla båten upp till 90% jämfört med en manuell pump. Problemet jag inte orkat fixa är att adaptern inte passar till 100% på pumpen,annars hade den nog klarat de sista helt själv. Är ju inte direkt höga tryck i en gummibåt, däremot stor luftmängd.
Verktygstokig
· Norrbotten
· 892 inlägg
Åkte och köpte "lövblåsen" efter jobbet, backventilerna går nog så tungt för den men är de öppna så går det fort!
Får ta det sista för hand
Får ta det sista för hand
Jag har inte fel om kompressor.Blåser upp madrasser.Baddjur näringar inga problemK_arlstrom skrev:
@Manhunter @Joonazz tror kompressor är fel maskin för jobbet, menar gummibåt som den här [länk]
@Fraggen sån modell som jag tänkte på först, men vill inte ha ännu fler batterier att komma ihåg och laddaminilövblåsen liknar den typen av maskin!
Klicka här för att svara