T tobbew skrev:
Hej på er

Men hur det fungerar i praktiken kan jag ju inte direkt svara på än, påminn mig om 3 år. :)

Jag är i alla fall nöjd!
Nu har det gått över 3 år, hur nöjd är du med valet efter den tiden? några nackdelar förutom priset?

K Kacper skrev:
Nu har det gått över 3 år, hur nöjd är du med valet efter den tiden? några nackdelar förutom priset?
Jag är mycket nöjd. Framförallt så gillar jag att det kan hantera fukt. Det är rätt blött på vinden just nu, det droppar från insidan av råsponten. Jag vet inte riktigt om det är ganska normalt eller om det är katastrof, men träfiberisoleringen kan ju hantera det. Det torkar och dunstar framöver, vad jag vet. :)

• Gilla
guggen
  • Laddar…
fränjohan
T tobbew skrev:
Det är rätt blött på vinden just nu, det droppar från insidan av råsponten. Jag vet inte riktigt om det är ganska normalt eller om det är katastrof, men träfiberisoleringen kan ju hantera det. Det torkar och dunstar framöver, vad jag vet. :)
Såhär 13 år senare. Hur gick det med kondensen? Har ni sett några problem med vinden? Eller ni kanske har hunnit flytta ett par gånger redan? :)

fränjohan fränjohan skrev:
Såhär 13 år senare. Hur gick det med kondensen? Har ni sett några problem med vinden? Eller ni kanske har hunnit flytta ett par gånger redan? :)
Tja!
Jag skulle säga att det är ett fukt-"problem". Det är lite blött på vinden och man ser på våren att det rinner efter träpanelen, eller antagligen insiden av vindskyddet, men det är nog så lite att det dunstar bort och hanteras bra av huset i övrigt. Jag har inte rett ut var min eventuella läcka är, men vi har justerat in ventilationen först igår och vi hade bara hälften så mycket avluft som vi borde ha, så eventuellt har vi haft ett övertryck och pressat luft ut i stomme och till vinden. Sen är ju mössen på och gnager hål i ångbromsen också. Det har hänt minst en gång. Så lite stök kan det ju bli med detaljerna, även om de en gång varit bra.

Äh, över lag, mycket nöjd.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.