Det läcker från kranen där nr 7 sitter fast i botten. Har fått packningar från firman som väl ska in på nr 10 men hur får jag av själva pipen?
Fick med en lång insex med rött handtag och liten runt pigg som på någon bild verkar peka på ett hål på baksidan men det är ju helt runt. Ska jag bara pressa in o lyfta eller? Exploded view diagram of a faucet showcasing numbered parts, focusing on connections around part 7 where the leak is occurring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Rutger666
  • Laddar…
Det var nog rätt tänkt för jag fick bort den och har bytt smådelarna så ett bekymmer mindre i världen

• Gilla
Rutger666
  • Laddar…
O olofh skrev:
Det var nog rätt tänkt för jag fick bort den och har bytt smådelarna så ett bekymmer mindre i världen
Hur gjorde du?
Jag har bytt dom för 5 år sedan men nu är det dags igen. Försökte få av den för ett tag sedan men gav upp. Diskbänken höll ju på att följa med.

G glennj83 skrev:
Hur gjorde du?
Jag har bytt dom för 5 år sedan men nu är det dags igen. Försökte få av den för ett tag sedan men gav upp. Diskbänken höll ju på att följa med.
kändes som man skulle pressa in en liten pigg inne i hålet och samtidigt vrida blandaren runt uppåt så kom den rätt snabbt

O olofh skrev:
kändes som man skulle pressa in en liten pigg inne i hålet och samtidigt vrida blandaren runt uppåt så kom den rätt snabbt
Okej. Jag försökte trycka med en insexnyckel samtidigt. "Kände" man att de trycktes in? Behövde pipen stå i en viss position?

G glennj83 skrev:
Okej. Jag försökte trycka med en insexnyckel samtidigt. "Kände" man att de trycktes in? Behövde pipen stå i en viss position?
jag hade pipen rakt fram /hålet rakt bakåt. Sen hade vi en medföljande röd lång insex där själva plasthandtaget hade en passande pigg att trycka in. Kan inte säga att jag kände mer än att den plötsligt kom loss när jag lirkade den lite uppåt

O olofh skrev:
jag hade pipen rakt fram /hålet rakt bakåt. Sen hade vi en medföljande röd lång insex där själva plasthandtaget hade en passande pigg att trycka in. Kan inte säga att jag kände mer än att den plötsligt kom loss när jag lirkade den lite uppåt
Har sett vertyget men har inte precis det.
Tack för svar

Smörj packningarna med silikonfett också annars kan den gå trögt, det gör den nämligen för mig :crysmile:

Schwen92 Schwen92 skrev:
Smörj packningarna med silikonfett också annars kan den gå trögt, det gör den nämligen för mig :crysmile:
Ja. Jag har för mig att det följer med i packningssattsen. Tänkte försöka spruta in silikonolja när jag ska ta av den och se om det går lättare.

Jag har det omvända problemet. Rätt vad det var lossnade pipen och vattnet sprutade upp under överskåpen.

Jag kan trycka tillbaka pipen utan problem och den lilla piggen hamnar i hålet men det känns som att det sitter väldigt dåligt. Vad är det egentligen som ska hålla pipen på plats?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.