Kan själv!
· Trelleborg
· 19 706 inlägg
Hej Forumet!
Räddade en Rexsvarven VF 225 från metallåtervinningen, jag har ju tänkt att en rejälare svarv vore bra att ha.
Den behöver lite kärlek (lock saknas till eldosan) och jag skulle vilja inspektera spindeln. Remskivan verkar sakna största skivan.
Men jag får inte loss den, och det verkar som någon försökt före mig också.
Lyckas inte riktigt hitta någon manual tyvärr.
Räddade en Rexsvarven VF 225 från metallåtervinningen, jag har ju tänkt att en rejälare svarv vore bra att ha.
Den behöver lite kärlek (lock saknas till eldosan) och jag skulle vilja inspektera spindeln. Remskivan verkar sakna största skivan.
Men jag får inte loss den, och det verkar som någon försökt före mig också.
Lyckas inte riktigt hitta någon manual tyvärr.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 706 inlägg
Borra nytt hål var ett bra tips.
Får se om jag kan få tag på nya haknycklar.
Eller göra några själv.
Får se om jag kan få tag på nya haknycklar.
Eller göra några själv.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 706 inlägg
Ingen broms, och ingen TIG tyvärr.
Funderar på om jag behöver lossa de bitarna som håller lagringen på plats för att kunna lossa spindeln.
Vill se hur den ser ut, remskivorna sitter inte ordentligt på.
Verkar som man kan använda maskinen för enklare metallsvarvning med, verkar inte helt dumt.
Funderar på om jag behöver lossa de bitarna som håller lagringen på plats för att kunna lossa spindeln.
Vill se hur den ser ut, remskivorna sitter inte ordentligt på.
Verkar som man kan använda maskinen för enklare metallsvarvning med, verkar inte helt dumt.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 706 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Haknycklar kom idag, tänker man efter så är det hela högergängat.
Så lilla nyckeln mot en regel höll emot axeln medans jag kunde lägga min vikt på den större till chuckskivan.
Glappet mellan remhjul och axel är nog bara att man inte dragit åt det en gång i tiden och nu är allt löst...
Klicka här för att svara