Metall vinkelstycke och kulventil på tygunderlag, potentiellt med packningsproblem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
God kväll!
Håller på att renovera mitt badrum. Tänkte koppla vattnet till kranen. Får inte kulventilen att hålla tätt. Det läcker mellan vinkeln och kulventilen. Vad kan vara felet? Packning? Fel sorts kulventil?
Tacksam för hjälp
Mvh Mark

Redigerat:
M MarkL skrev:
God kväll!
Håller på att renovera mitt badrum. Tänkte koppla vattnet till kranen. Får inte kulventilen att hålla tätt. Det läcker mellan vinkeln och kulventilen. Vad kan vara felet? Packning? Fel sorts kulventil?
Tacksam för hjälp
Mvh Mark
Bilden syns inte? Prova ladda upp den igen.

• Gilla
MarkL
  • Laddar…
B
Har du använt tillräckligt med gängtejp då?

B BSOD skrev:
Ja absolut!
Det känns som att ventilens kanter slår i vinkeln innan det är helt spänt. Som att det är för få gängor på vinkeln!
Hoppas du förstår vad jag menar.

B BSOD skrev:
S0MMER S0MMER skrev:
Bilden syns inte? Prova ladda upp den igen.

B
Tror inte det är tillräckligt med gängtejp. Ta bort och lägg på igen.

Man kan även göra ytliga mindre småskador på gängen, med handkraft och t.ex. en platt skruvmejsel, för att förhindra gängtejpen från att glida runt. Brukar täta lite bättre. Finns ibland på nya rördelar som bilden visar.

• Ny rördel med gängtejp på gängarna och anmärkning om otillräcklig mängd gängtejp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B BSOD skrev:
Tror inte det är tillräckligt med gängtejp. Ta bort och lägg på igen.

Man kan även göra ytliga mindre småskador på gängen, med handkraft och t.ex. en platt skruvmejsel, för att förhindra gängtejpen från att glida runt. Brukar täta lite bättre. Finns ibland på nya rördelar som bilden visar.
Det hjälpte :)
Tack ska du ha!

• Gilla
Gråabilen och 1 till
  • Laddar…
Använd lin och gängpasta. Ordentligt med lin.

• Gilla
Magnus E K och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.