Vi har bytt kamin hemma och ska få den besiktad strax. Jag var tvungen att göra hålet i murstocken större för att få det nya röret att passa och då har jag nu gjort så att det är ca 5mm större än stosen, tätat där med garn, sen stoppat i rökröret och även där tätat med garn mellan stos och rör. Är detta godkänt eller behöver man ha bruk hela vägen mot stosen? Bauhaus sålde även nåt lim till garnet, vad är syftet med det?
 
Nej, det är bättre att dreva än att ha bruk mot röret. Det låter som att du gjort rätt.
 
D Daniel 109 skrev:
Nej, det är bättre att dreva än att ha bruk mot röret. Det låter som att du gjort rätt.
Skönt, tack för svar :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.