jag har en takkupol (2-skikt) i huset jag köpt. I innertaket sitter sedan fönster. Jag hade velat ta bort innerfönstren för att man skall kunna se hela vägen upp. På så sätt skulle mer ljus komma in och rummet skulle se luftigare ut.
Nu till min fråga. Jag tänkte bara byta ut glaset mot 4-skit, isolera insidorna av ramen något. Sedan ta bort fönstren i innertaket. Ser ni några problem med detta, eller har andra tips. Kommer mycket av värmen försvinna ut?
Hade en takläggare på plats idag och han sa att nuvarande kupol är ganska mjuk i konstruktionen vilket gör att den inte sluter helt tätt. Då kommer mycket värme läcka ut tänker jag. Är det risk för fukt om takfönstret får all värme?
Tacksam för all hjälp.
Nu till min fråga. Jag tänkte bara byta ut glaset mot 4-skit, isolera insidorna av ramen något. Sedan ta bort fönstren i innertaket. Ser ni några problem med detta, eller har andra tips. Kommer mycket av värmen försvinna ut?
Hade en takläggare på plats idag och han sa att nuvarande kupol är ganska mjuk i konstruktionen vilket gör att den inte sluter helt tätt. Då kommer mycket värme läcka ut tänker jag. Är det risk för fukt om takfönstret får all värme?
Tacksam för all hjälp.
Klicka här för att svara

