Försöker ju koma ner i pris.. Har nu en idé som jag ska prova hos kommunen. Fick tips om ngt som heter Raita Miljöteknik. De har en speciell produkt som heter HS biobox. Gick in på Raitas hemsida och kollade deras enklaste lösning för BDTavlopp. Ringde sedan en återförsäljare. Det visade sig att de föreslog en otroligt (?) billig och enkel lösning. Att om man har mulltoa, och vill ha en lösning för bara BDT på fritidshus kan man koppla in en sån här HS Bio-Box som kostar 4250kr. Den klarar att filtrera 300l per dygn så man ska inte ha en stor vattenförbrukning. Den "ersätter" slamavskiljare och efter Bioboxen anlägger man enklare infiltration typ stenkista/resorptionsdike med grus. Ska maila och fråga kommunen vad de anser. Det gäller bara dusch och handdisk, inga maskiner..
Vad tror ni :)?
 
Har du köpt någon? Fungerar det? Det blir bara "rent" vatten som man kan skicka ut i naturen? Verkar ju kanon...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.