3 038 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Lösa klinkerplattor
Hej, vi har ett par lösa klinkerplattor i vår hall som både knakar och rör sig något när man går på dom.
Är det möjligt att att stabilisera dessa på nåt sätt utan att riva upp plattorna?
Är golvvärme under.
Är det möjligt att att stabilisera dessa på nåt sätt utan att riva upp plattorna?
Är golvvärme under.
Redigerat:
Svaret är nog tyvärr, Nej!
Teoretiskt skulle kanske gå att skrapa/fräsa bort fogen runt plattorna. Sedan spruta in någon fix eller klet, med en fogspruta in under/runt plattorna. Jag ställer mig dock högst tveksam till att det ska hålla, även om det kanske verkar lyckosamt först.
Så det enda realistiska är nog tyvärr att lyfta på plattorna, och sätta dit dem igen.
Teoretiskt skulle kanske gå att skrapa/fräsa bort fogen runt plattorna. Sedan spruta in någon fix eller klet, med en fogspruta in under/runt plattorna. Jag ställer mig dock högst tveksam till att det ska hålla, även om det kanske verkar lyckosamt först.
Så det enda realistiska är nog tyvärr att lyfta på plattorna, och sätta dit dem igen.
Produkter som diskuteras: "fogspruta"
Fogsprutor
Fogsprutor är verktyg som används för att applicera fogmassa, oftast i form av silikon eller akryl, vid tätning och limning i byggnadskonstruktioner och hantverksprojekt. De är essentiella för att uppnå en jämn och kontrollerad applicering
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden