3 392 läst ·
4 svar
3k läst
4 svar
Lösa dörrhandtag
Hej Byggahus! Jag har standard dörrar i mitt radhus. Dörrhandtagen håller inte längre, utan har blivit vingliga och ramlar av. , det är modern lättvikt standard = urkass. Jag minns inte att handtagen satt löst förr i tiden. Hur gör man för att få dörrhantagen att sitta fast ?Tex om man kan lämna in dörrarna på snickeri och få dom ombyggda till äldre standard.. Eller måste dörrarna kassseras. Tackar!
Är det innerdörrar?
Det finns många klena handtag för innerdörrar som tillverkas så för att hålla ett lågt pris i handeln.
Det finns kraftigare handtag att köpa det är även möjligt att använda vissa ytterdörrshandtag som ofta är kraftigare.
Är det någon speciell design eller ytbehandling som önskas?
Det finns många klena handtag för innerdörrar som tillverkas så för att hålla ett lågt pris i handeln.
Det finns kraftigare handtag att köpa det är även möjligt att använda vissa ytterdörrshandtag som ofta är kraftigare.
Är det någon speciell design eller ytbehandling som önskas?
Sorry glömde skriva det. Är ytterdörr jag syftade på (även om kvaliten på handtag till innerdörrar också kan va rätt kass). Upplever att problemet är större där pga tyngre dörr och fler öppna/stänga. Ingen speciell design, en ”gedigen” känsla när man tar i handtaget är väl det som önskas
ASSA gör trycken som brukar hålla länge och är av bra kvalitet men det finns även andra tillverkare som tillverkar kvalitativa produkter.
Om du vill ha en gedigen känsla ska du alltid köpa trycken med inbyggd returfjäder då det förändrar hur trycket upplevs.
Vad är det för trycke som du har problem med?
Är det en väldigt tung dörr du har?
Det absolut vanligaste trycket är ASSA 696 eller 6696 med returfjäder, de sitter i skolor, sjukhus, allmänna utrymmen osv.
Om du vill ha en gedigen känsla ska du alltid köpa trycken med inbyggd returfjäder då det förändrar hur trycket upplevs.
Vad är det för trycke som du har problem med?
Är det en väldigt tung dörr du har?
Det absolut vanligaste trycket är ASSA 696 eller 6696 med returfjäder, de sitter i skolor, sjukhus, allmänna utrymmen osv.
Klicka här för att svara