Hej!

Håller på och försöker fixa väggarna i mitt lilla garage från -59. Garaget sticker ut ett par meter från huskroppen och den del som är yttervägg har 20 cm betongblock enligt byggbeskrivningen. Det som är innervägg har någon sorts porösa block (blåbetong) och de är bara 8 cm. Där de möter varandra är en rejäl spricka och en sektion på c:a 20 cm är helt lös och vickar när man petar på dem. Jag har petat bort så mycket löst jag vågar och man kan nu se träskivan skafferiet på andra sidan är klätt med. Går detta att laga så det känns stabilt?

Skadade och spruckna betongblock i en vägg med synlig spricka och lossande sektioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag funderar på om man kan förankra de lösa blocken i betongväggen på något sätt. Hacka bort fog, 5-10 cm och pilla in lite tunnare armeringsjärn och kemankare kanske?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.