Hej,

Fick 5 systainer 1 av brorsan då han bytt ut dom mot t-lock.

Tänkte ha mitt skruvsortiment i dom men hittar inga askar som passar skapligt i dom.
Någon som har något förslag? Jag fick med till 2 av dom t-lock askar men dom passar inge vidare.

Per

Festool gör lösa småaskar som passar i sys 1. Kolla på deras hemsida så hittar du dem. De är ganska ok prissatta för att vara Festool.

Här är en variant av det, men det är en del andra saker med så den hör nog eg. till någon speciell maskin el. uppgift.

Jo men kan man köpa själva askarna lösa? Behöver ju inte fler systainers...

Sen kanske det finns i butikerna men på hemsidan finns bara askar till nya T-LOCK systainer och dom askarna är inte lika stora som till den gamla systainern.

Så jag var mer på jakt efter någon universal ask som är billig och skulle kunna passa i systainern... Har kollat classe och biltema jula och elfa men kan inte finna någon lämpligt...

Tänkte om det var någon här som hade fyllt sin systainer med någon egen lösning...?

Swedol har sortimentlådor som jag brukar sno askarna ur, fyllde bla ett par mini systainers med den mindre modellens askar.

HK-26895%20%C3%B6ppen%20l%C3%A5da.jpg

lillePer skrev:
Sen kanske det finns i butikerna men på hemsidan finns bara askar till nya T-LOCK systainer och dom askarna är inte lika stora som till den gamla systainern.
Det hade jag helt missat. Trodde inte de skulle behöva göra nya askar till T-Loc. Då behöver nog jag också köpa fler av den gamla sorten...

De borde väl rimligen finnas som reservdel från Festool?

bjoli skrev:
Raaco's insatslådor finns på Elfa.

[länk]

Har dock ingen aning om hur väl de passar i systainern men det borde väl gå att pussla ihop nåt med tanke på att det finns många olika storlekar på dem.
Det har jag missat. Få bli en tur dit med en systainer i hand...

phl skrev:
De borde väl rimligen finnas som reservdel från Festool?
Inte vad jag kan se på deras hemsida iaf...

Ett visst sortiment av Raacos lådor finns även på Classe. Elfa är inte kända för att vara någon lågprisbutik, om jag skall uttrycka mig försiktigt...

Vet inte vad Festool kallar dessa men Tanos har följande produkter som kan vara intressanta:

- 351 001 Plasttråg fyllt med askar i olika storlekar
- 447 337 Endast plasttråget
- 447 339 Röd liten kvadratisk ask
- 447 340 Gul liten rektangulär ask
- 447 341 Blå större kvadratisk ask
- 447 342 Grön större rektangulär ask

Med Tanos och Festools tighta relation heter tråget 447 337 även hos Festool, då med namnet Insats SYS BOX-EL och finns som reservdel för 89kr+moms (kostar 6EUR från Tanos i Tyskland). Askarna finns säkert oxo hos Festool men de hittade jag inte...

Vill man inte nödvändigtvis ha de lösa askarna så finns det plasttråg med många småfack som blir billigare.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.