Hej,

Råkade ut för något udda idag. Skulle koppla in en wago 222 (femma), klämde dit kablarna och drog, satt som berget, men "fästarmarna" (eller vad det heter) glappade. I stängt läge så är de lösa ca 5-7 mm, sedan går de tugnt, men de är så lösa så de mer eller mindre hänger ned sig då jag vänder klämman upp och ned. Tog en ny klämma men den var lika dan, trodde jag fått hjärnblödning/inte såg vad jag gjorde i dosan, lessnade och satte dit en helacon. Jag testade sedan klämmorna på backen med en lös FK och de beter sig verkligen så som jag beskrev. Mina tvåor och treor är inte så.

Femmorna köpte jag i höstas någon gång, medan de andra är från en ask som nog är två år gammal. Har de ändrat något i designen, eller är de något fel på de jag har? Känns inte helt hundra om armarna hänger ned från klämman och hakar i något (iof ingen som rycker i trådarna så de bör ju ligga still, men ändå). Kämmorna är köpta på någon svensk nätbutik (elbutik eller eldirekt, minns inte) så de är ingen piratversion.De nya känns lite annorlunda i spännena och de ser lite olika ut på skårorna i den orange plasten, så de är något som skiljer.

'

A
Armarna är lösa första biten. Så är alla. I stängt läge ska det gå att klicka fast armen. Testa trycka fast lite extra när du stängt armen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.