hejsan.
håller på o planerar uteplats och är sugen på att ha en vedeldad tunna i ett hörn nersänkt i uteplatsen, så min fundering är om det finns lösa plastinsattser att köpa så man bara kan bygga nån ram o lägga i den eftersom den endå ska byggas in... har surfat runt på olika tunn tillverkare med plast tunnor men har inte hittat nåt pris på enbart insattsen. tänkte att de måste ju bli billigare än att köpa en komplett tunna. uppvärming har jag tänkt köra en lös vedpanna som kopplas till tunnan så det behövs ingen kamin eller nåt sånt utan enbart en plastbalja :) nån som har nå tips inför ett sånt bygge elelr nå länkar till företag som säljer lösa insattser...

/Mvh

både poltec, skärgårdstunnan och pollytunnan säljer precis det du efterfrågar.

ja pollytunnan hittade jag som jag kollat lite på, pooltec va ju lika lösning och båda hade ju externa kaminer så de kanske skulle va smartast att ta nåt av deras paket med kamin iställe för att leka med en gammal panna och försöka få de att funka...

nån som har nån av dessa och kan säga hur ni ställt kaminen... måste den vara i direkt anslutning till tunnan eller kan man ha den en bit ifrån

Du kan väl ha den vart du vill om du kör en pump.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.