Lill72 Lill72 skrev:
Det är denna modell och han skickade en länk till mig med den reservdel jag skulle ha efter jag skickat honom samma video som jag la upp här. Men du har säkert rätt @returen för han verkade inte ha koll och var tvungen att rådfråga nån annan. [bild]
AHA
indesit modellen som rimmar på baraskit
jo skruven du visade skall sitta igenom övre spolarmen underifrån i hållaren som sitter i övre korgen
det som syns på felbeskrivningen är ju röret som forsätter upp till ett roterande munstycke
det munstycket hålls fast i kanalen med en bajonettmutter från ovansidan -den som jag skickade

• Gilla
  • Haha
cpalm och 1 till
  • Laddar…
H hovapettson skrev:
Den övre spolvingen sitter i överkorgens undersida. Vanligen. Och den delen som du visade ("arm holder") är en genomföring för vattnet till denna spolvinge. Antar jag. Delen är i form av en skruv och gängan är knäckt eller är det en form av bajonettfattning som nås från maskinens översida (utsida)? Högst troligt måste den ersättas och maskinen ska dras ut för detta. Att kalla den "inredning" framstår som avigt. Du bör nog säga åt dem att du behöver en ny del. Men jag förstår problemet: Demonterar du sakerna och tar med och visar i butiken kan du inte använda maskinen. Är skruven knäckt eller har det bara spårat ur s a s?
för denna operationen behövs maskinen fram och troligen ligger muttern ovanpå
men något av detta kan ju vara trasigt
så byte av mutter och dysa är nog säkrast

• Gilla
Lill72
  • Laddar…
returen returen skrev:
för denna operationen behövs maskinen fram och troligen ligger muttern ovanpå
men något av detta kan ju vara trasigt
så byte av mutter och dysa är nog säkrast
Är både mutter och dysa med i länken du skickade?
Och tack för din hjälp, din kunskap är ovärderlig!

Uppdaterarar min tråd här för nu är diskmaskinen lagad. Tänkte att jag kunde testa @mexitegel tips om att spela dum och se vad som händer.

Så jag ringde Ikea igen och fick prata med support-person nr.2 som även denne tipsade om fel reservdel vilket jag avböjde och blev då dribblade vidare till Whirlpool.
Whirlpool i sin tur hänvisar mig tillbaka till Ikea och säger att det är Ikea garanti som gäller.

Kontaktar Ikea och support-person nr.3, som också hänvisar mig till fel reservdel först men inser sen att delen jag behöver inte finns på deras partners sida. Hon säger också att jag fått fel kontaktuppgifter till Whirlpool så det de säger där gäller ej och jag får en annan kontaktuppgift 🙃 😁 och nu börjar det bli jobbigt att spela dum 😂
Skärmbild av ett meddelande från IKEA kundservice som erbjuder kontaktuppgifter till Whirlpool och ber om ursäkt för tidigare problem med information och reservdel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skickar detta till min tidigare kontakt med hjälpsamma Maria 🥰 på Whirlpool och passar på att fråga henne om det hade varit annorlunda om maskinen köpts någon annan stans än Ikea och fick tillbaka ⬇️
Meddelande från Whirlpool som förklarar att IKEA måste boka service för delar kunden inte kan byta själv, och bekräftar garanti. Kontaktinfo för Maria.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så jag ringer Ikea ännu än gång och får prata med nr.4 och skickar denne alla uppgifter, mejl mm. och då helt plötsligt så gäller garantin och en reparatör bokas 🥳
Så nu är maskinen lagad via garantin men jag är osäker på om jag kommer göra om det, att spela dum och sitta i telefonen flera timmar är jobbigt 😓 men lite kul också 🤣

• Älska
  • Gilla
hovapettson och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.