Ubbe skrev:
Kubikmeter är en ytterst relavant enhet i denna tråd.
På sågverket/hyvleriet är kubikmeter den vanligaste enheten ;)

Om jag köper panel anser jag även tjockleken vara av intresse..
Tack!d^_^b

Mikael_L
wilson, funderade du verkligen i 6,5 år över vad du skulle svara? :x

Intresseklubben noterar förövrigt att denna tråd med 30 inlägg har lästs 13054 ggr. Inte illa. :cool:

Sen är det ju ett rekordnära trådlyft också, men nu börjar vi ju bli lite vana över omotiverade lyft av jättegamla trådar iom någon forumfunktion som flashar upp rätt gamla trådar i mest lästa, eller var det nu är.

Som en liten anekdot på detta tema kan jag berätta om i vintras när jag köpte något som kallas springpanel. Denna var inte helt lätt att hitta så jag fick åka runt en del. Totalt skulle jag ha ca 100 kvadratmeter så priset försökte jag pruta ner. När jag åkte och köpte första omgången (38 kvadratmeter) så blev jag lite konfunderad när jag kom med min lapp till kassan och skulle betala och dom säger, "Det blir 510 kronor". -oj, det var billigt, säger jag. "Ja, men du har ju rabatt nu när du skaffat konto hos oss".

Jag misstänkte att något var fel, men höll masken. När jag kom hem så förstod jag att jag betat för 38 löpmeter och inte 38 kvadratmeter som jag faktiskt fått med mig hem.

Kanske ohederligt, men jag är ärlig nog och berättar här i alla fall. Hur skulle ni andra gjort?
Kan tilläggas att det var en större byggkedja (ej lågpris) och jag brukar inte handla där.

koho11 skrev:
Det ska vi fixa!!!

Jag som läst tråden vet att detta utrop var ett svar på begäran att lägga upp bilder när panelen är uppsatt.

Så här sex och ett halvt år senare: Är det klart snart? :O

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.