Hej!

Håller på att sälja vårt radhus och vid besiktning upptäcktes en lokal vattenskada i parketten där vi haft en stor blomma ståendes.

Hur får jag detta torrt? Det är ett stort rum på 50 kvadratmeter, hjälper en avfuktare då? Eller vad är effektivast för att det ska bli torrt vid en mätning så jag bara kan sälja...

Behöver vägledning av alla proffs här inne, vad skulle ni ha gjort? Vill inte lägga om allt golv.

• Vattenskada i parkettgolv nära vägg, planka borttagen. Synlig fuktskadad yta där blomma tidigare placerats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mats-S
Jag skulle låta det vara som det är, om det fortfarande är vått/fuktigt ställ en kupevärmare som blåser varmluft över ytan så att den blir torr. Ser ärligare ut att låta det vara som det är än att göra någon "fulrenovering" av golvet.
Dom nya ägarna kommer högst troligt lägga om golvet, så bättre att du gör ett rimligt "prisavdrag" för skadan och låter nya ägarna själva välja nytt golv efter egen smak. Alternativt om dom vill behålla golvet så får dom ta in en firma som lagar det och gör en slipning/lackning av hela golvet..

Redigerat:
tack för snabbt svar!

ev testa ta bort der svarta med oxalsyra så det ser lite bättre ut

T tergo skrev:
ev testa ta bort der svarta med oxalsyra så det ser lite bättre ut

[media]
legend, tack!!!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.