Jag har ett DSC Power 832 kopplat till Falck larmcentral
och har inte förrens nu tänkt på att det vid vid varje av och pålarmning ringer
till larmcentralen och meddelar detta.

Årsavgiften till Falck är 800:- per år vilket jag tycker är överkomligt
men då jag har kikat på telefonräkningen ser jag att det tillkommer
ca 1800:- i samtalskostnader per år.

Min fråga är alltså hur nu andra har era larm inställda
och om det är någon fördel att larmcentralen loggar varje av/pålarning?
 
Jag loggar INTE
Fördelen med logg är kanske att kunna bevisa att larmet var på OM det blir inbrott.

Protte
 
å andra sidan sparas till o frånkoppling i loggen i centralen x6 masterkod
 
Själv jobbar jag för en konkurrent till Falck så jag hade förespråkat en annan lösning, men det är en annan sak... :P

Det du skulle kunna göra är att aktivera "Mina vänner" eller vad det heter, det heter väl olika beroende på vilken teleoperatör du har. Men Telias tror jag heter "Mina Vänner", d.v.s. att för nån tia i månaden så finns det ett eller två nummer man får ringa gratis till... Och där lägger du in nummret till Falck! Så blir det ju kostnadsfritt varje gång larmet skickar en signal.
 
kör ett visonic larm
Där kan man ställa in när den skall skicka en signal, där går det bla att ta bort rapportering av på och avlarmning och bara rappotera när larmet går eller liknande.

Det borde gå på ditt larm med, står säkerligen i handboken :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.