Hejsan!
Jag har kollat en del på garage i byggsats. Jag har till min beskvikelse insett att några garagetillverkare inte vill leverara med lockpanel.
Huset vi bygger kommer ju dock ha lockpanel och därför ville jag att garaget skulle ha samma paneltyp av estetiska skäl. Men det är lite svårt att visualisera sig hur det skulle se ut om garager var i fasspontad panel och huset i lockpanel ? Är det bara jag som är nojjig eller är det snyggast med både garage och hus i lockpanel ? :-?

Ska man lägga extra pengar på att få till lockpanel på garaget eller är det ingen som kommer se skillnad när hus o garage väl står där målade å klara ? :-/

/V

Beror lite på hur nära dom står varandra. Förmodligen är det bara du som kommer notera skillanden. Men visst risken är att du går och retar dig på skillnaden.

Min egen erfarenhet är att göra det som du vill ha det. ev. prispåslag brukar inte kännas så lika mycket när det är klart.

Jo, grejen var att jag hade bestämt mig för Lövångersgaraget och sitter i princip med bygglovshandlingarna för både hus och garage i handen. I bygglovet skickar jag ju in både höjder, utvändiga mått etc etc. Och nu visade det sig att lövångers inte hade lockpanel.... :(
Så om jag bestämmer mig för ett annat garage måste jag börja rita om mått och fasadritningar och välja en annan garageleverantör.
Vet inte om jag orkar börja om.... hehe :-/

Fast fasspontpanelerna som de olika garagetillverkarna har kanske är ganska likt lockpanel när allt är klart ?

/V

Mikael_L
Du kan inte få dom att skicka det utan panel, så spikar du själv upp den panel du vill ha sen?

En teoretisk möjlighet vore för dig att spika på lockbrädan utanpå panelen i efterhand om du känner att det ser konstigt ut?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.