finns det risk Att man drar till sig vildsvin om man tjärar en torpargrund?

Det skulle jag inte påstå.

Tjära på en stubbe och i kombination med lite foder är ju en inbjudan till svinfest.

Men en husgrund är inte riktigt det dom letar efter…men odlar du nåt gott i rabatterna så finns det ju en chans.

Fällebyggarn Fällebyggarn skrev:
Det skulle jag inte påstå.

Tjära på en stubbe och i kombination med lite foder är ju en inbjudan till svinfest.

Men en husgrund är inte riktigt det dom letar efter…men odlar du nåt gott i rabatterna så finns det ju en chans.
Rabatter och en del grönsaker i pallkragar. Finns ett ”vidsvinsstråk” i närheten. Tomten är omringad av sädesfält och vi har varit glada varje år att dom inte har hittat hit. Stor gräsmatta och härlig kompostjord finns det också! Tråkigt om man inte kan göra grunden fin.

Ö Österlenare skrev:
Rabatter och en del grönsaker i pallkragar. Finns ett ”vidsvinsstråk” i närheten. Tomten är omringad av sädesfält och vi har varit glada varje år att dom inte har hittat hit. Stor gräsmatta och härlig kompostjord finns det också! Tråkigt om man inte kan göra grunden fin.
Då tror jag att en gräsmatta med mycket mask lockar mer än tjäran.

Jag har bankat ner en del pålar med tjära på, dessa har inte blivit svinens bästa ryggkliare bara för det.

Om dom kommer nära så är det ju smidigt för jägaren…

Fällebyggarn Fällebyggarn skrev:
Då tror jag att en gräsmatta med mycket mask lockar mer än tjäran.

Jag har bankat ner en del pålar med tjära på, dessa har inte blivit svinens bästa ryggkliare bara för det.

Om dom kommer nära så är det ju smidigt för jägaren…
Tack för input. Japp så är det säkert. Ren tur att dom inte hittat hit än ( men mullvaden har hittat!) min oro var att den starka tjärdoften kanske bir: ”hej grabbar, jag känner tjära, nämen kolla, det finns gräsmatta också, wooow!” Tack igen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.