Var kan jag köpa lock av trä / spånskiva att lägga i hål på spånskivegolv, om håltagning med dosfräs har gjorts?

Kanske du kan såga en cirkel med nästa storlek på dosfräsen och limma i.

Finns ju inget sånt att köpa, såga ur ett själv med dosfräs och fäll in. Sätt ett stöd under sen massa trälim i kanten.

Ta delen du sågade upp och skruva fast en träbit eller motsv underifrån så den kan få stöd underifrån och limma i den ursågade biten (eller tillverka en ny). Blanda lim och sågspån så får du upp volymen och tätheten :)

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Var kan jag köpa lock av trä / spånskiva att lägga i hål på spånskivegolv, om håltagning med dosfräs har gjorts?

Men jag vet att det finns färdiga lock att köpa men var....

L
Är det för att döda hålet ( det ska inte vara där )
Trä in en list i hålet så det kommer på tvären bakom , och efter det på med trälim innanför ,
när det har torkat , fräs ur en rundel med dosfräsen och limma mot träbiten , när det torkat
kan du fylla skarven med något lim ,
Ett tips när du ska ha ner biten , sätt en lång skruv i den så kan du inte tappa den samt spänna upp den mot undersidan på något sätt

Tror som någon redan svarat i din förra tråd att du inte hittar någon färdig produkt för detta. Det närmaste du kommer är doslock eller bordsgenomföringar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.