992 läst ·
17 svar
992 läst
17 svar
LLVP som komplement till LVVP
Bad om offerter via värmepumpsforumet tjänst och har haft en snubbe här nyss. Säljer Daikin och IVT, och efter att ha läst på om Daikin så verkar det vara bra saker. Han höll med mig helt om förväntningar och tankar kring hur den ska sitta. Han ska skicka offert senare, men landar säkert på kring 30 efter ROT för deras Perfera med installation och lite extra eldragning.
Tycker det låter som ett bra pris, och ungefär vad jag hade tänkt mig. Installation redan i mitten av september om jag går vidare med affären. Har en annan som kommer på måndag som säljer Panasonic och Mitsubishi, så ska se vad han tycker.
Tycker det låter som ett bra pris, och ungefär vad jag hade tänkt mig. Installation redan i mitten av september om jag går vidare med affären. Har en annan som kommer på måndag som säljer Panasonic och Mitsubishi, så ska se vad han tycker.
Jag är väldigt nöjd med min Daikin och jag vet att folk är nöjda med sina Mitsubishi också.J Jomper123 skrev:Bad om offerter via värmepumpsforumet tjänst och har haft en snubbe här nyss. Säljer Daikin och IVT, och efter att ha läst på om Daikin så verkar det vara bra saker. Han höll med mig helt om förväntningar och tankar kring hur den ska sitta. Han ska skicka offert senare, men landar säkert på kring 30 efter ROT för deras Perfera med installation och lite extra eldragning.
För min del var det väldigt viktigt att det skulle finnas ett öppet protokoll utan inblandning av ett moln, så att jag skulle kunna styra den själv (egen automation). Det finns det på min Daikin, men jag har hört att nyare modeller inte har detta.
Ja, der har ändrat sig på Daikin.pacman42 skrev:
Jag är väldigt nöjd med min Daikin och jag vet att folk är nöjda med sina Mitsubishi också.
För min del var det väldigt viktigt att det skulle finnas ett öppet protokoll utan inblandning av ett moln, så att jag skulle kunna styra den själv (egen automation). Det finns det på min Daikin, men jag har hört att nyare modeller inte har detta.
Men man köpa en Faikin controller som passar istället för Daikins wifi modul.
https://www.tindie.com/products/revk/faikin-alternative-wifi-daikin-air-con-controller/
Klicka här för att svara