Kommer bilder efter hand så missar dom när jag skriver!
utblås temperaturen är lägre än den borde vara men den kanske är på väg att avfrosta inom kort och då är den lägre.
Kolla efter en avfrostning och flytta termometern ovanpå så den inte påverkas
Ställ vingarna i låst läge i verikalt respektive horisontellt läge då den nu står och svingar åt alla håll.
Fungerar det verkligen bäst med spridning med båda svingande ?
 
D Derbyboy skrev:
Du skrev häromdagen att fläkten ska vara på 4 staplar vid test. Min fjärr har fem staplar när den är som högst.
Inte har du väl 5 staplar om du trycker en gång till på FAN ?
 
D
Du har naturligtvis helt rätt, jag har bara 4 staplar.
 
D
Pumpens innerdel är placerad mellan två rum vilket såklart inte är optimalt:
 
  • Innerdel av värmepump placerad i smalt utrymme mellan två rum, med köksdel synlig till vänster och en stol under pumpen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D
Nu har jag låst svingen:
 
  • Fjärrkontroll från Mitsubishi Electric visar 31°C, med inställningen "VANE" aktiverad, placerad mot en ljus vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sving åt sidorna känns inte som rätt men antar att du testat dig fram.
 
D
Tänker att när den svingar åt sidan så slänger de in luft i rummen som ligger precis bredvid närmast innerdelen.
 
D
Hur märker jag att den avfrostar?
 
D Derbyboy skrev:
Tänker att när den svingar åt sidan så länger de in luft i rummen som ligger precis bredvid närmast innerdelen.
Jo jag är med hur du tänker men känns som spridningen framåt blir lidande men det kanske är behov av mer värme i dom rummen än framåt.
Kolla temperatur ovanpå och utblås efter en avfrostning.
Mäter du förbrukningen med något tillförlitligt eller är det en sån där du har mellan vägguttag och stickpropp ?
Dom där billiga i vägguttag kan visa en hel del fel.
 
D Derbyboy skrev:
Hur märker jag att den avfrostar?
Innerdelen stannar, utedelens fläkt stannar men kompressorn jobbar och det droppar vatten under utedelen.
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
D
Jag mäter med en Shelly 2 em, fast installation:
 
  • Mätare visar 1.43 kW och 225.05 V för en LLVP, med en bild på en Mitsubishi-enhet.
D
Mäter jag utblåset med en ugnstermometer kommer den upp i 50 grader.
 
  • En ugnstermometer som visar 50 grader Celsius placerad på en yta, använd för att mäta temperaturen vid ett utblås.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av ugnstermometer i utloppet på en luftvärmepump.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur varmt är det ovanför ?
 
D
25,9 grader
 
D
Men jag tänker att kommer innerdelen upp i 50 grader kan det inte vara jättedåligt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.