Hej!
Har ett system med 6st slingor från lk och har lite funderingar då jag inte blir riktigt klok på saker och ting efter lite läsning här på detta eminenta forum.
1, Jag har 3st ventiler som är sammankopplade i centralen till en och samma termostat. Min lilla fundering är att det enbart är en utav dessa som rör sig när termostaten kallar på värme. Det I och för sig skvallrar ju om att de två ventilerna är trasiga. MEN om jag förstått rätt när jag läst på forumet så är ju ventilerna NO dvs, går dom sönder så står dom fullt öppna. Mina är helt stängda hela tiden. Har dom fastnat? Stiftet under är det inga problem att motionera, rör sig som dom ska.
Är det så att ventilerna helt enkelt sitter fast?
2, Med tanke på ovanstående inkoppling, är det bättre att sätta ventilerna på var sin utgång i centralen och splittra termostaten till dessa tre? Eller spelar detta ingen roll...
Ha en underbar påsk!
//Patrik