641 läst ·
2 svar
641 läst
2 svar
LK golvvärme dimension på spåren i spånskivan
Ska lägga LKs 16 mm golvvärmeslang på min övervåning. Min bygghandel har spårade golvspån där spåren är 17 mm breda och rätt cc. Funkar det med LKs system? Plåtarna bygger 0,45 mm så med plåt i så blir spåren 16,1 mm...
Anledningen till att jag frågar är att de inte kan få fram LKs egna skivor. Någon med erfarenhet?
Anledningen till att jag frågar är att de inte kan få fram LKs egna skivor. Någon med erfarenhet?
Har själv såna skivor och vad jag förstår passar inte värmefördelningsplåtarna i andra spår än LKs egna. När man trycker ner plåtarna i spåren så ska de spänna lite med ett klick. Sedan lägger man slangen i spåren/plåtarna som passar exakt när man trycker ner dem, också med ett klick. Det sägs att det i andra skivor så glappar det lite.G GalliMattias skrev:Ska lägga LKs 16 mm golvvärmeslang på min övervåning. Min bygghandel har spårade golvspån där spåren är 17 mm breda och rätt cc. Funkar det med LKs system? Plåtarna bygger 0,45 mm så med plåt i så blir spåren 16,1 mm...
Har du frågat LK vilka återförsäljningsställen som kan tänkas ha lagerhållning av skivor?
Japp, så är det nog för när man tittar på specarna till skivorna så kommer det skilja lite. Och det gillar inte rörläggaren. Jag har ett Rinkaby ganska nära och de har skivorna i lager till ett okej pris, så det blir nog att jag kopplar på kärran och tar en tur!😊👍🏻E ErikFolke skrev:Har själv såna skivor och vad jag förstår passar inte värmefördelningsplåtarna i andra spår än LKs egna. När man trycker ner plåtarna i spåren så ska de spänna lite med ett klick. Sedan lägger man slangen i spåren/plåtarna som passar exakt när man trycker ner dem, också med ett klick. Det sägs att det i andra skivor så glappar det lite.
Har du frågat LK vilka återförsäljningsställen som kan tänkas ha lagerhållning av skivor?
Klicka här för att svara