Hej,

Några som kan lägga upp hur mycket era spabad låter när ni inte badar?

Decibel eller video?
Samt möjligtvis hur långt ifrån ni kan höra det.

Efter uppstart av nytt spabad så tycker jag att det är lite högt dovt ljud från den på tomten.

Tack

Kan även vara jag som inte ställt in det här med filtercykler så att pumpen gått konstant.

A Anders Dahlin skrev:
Hej,

Några som kan lägga upp hur mycket era spabad låter när ni inte badar?

Decibel eller video?
Samt möjligtvis hur långt ifrån ni kan höra det.

Efter uppstart av nytt spabad så tycker jag att det är lite högt dovt ljud från den på tomten.

Tack
Min hörs inte ens om man står intill den, den kör ju nån liten cirkulationspump när den inte används som cirkulerar varmvattnet.

• Gilla
Anders Dahlin
  • Laddar…
Hm okej, har iof en tvåstegspump och är ju tyst när den inte kör men under filtercykler och uppvärmning så är det ett dovt brummande ljud som låter relativt högt som sprider sig över tomten. Kan vara något annat med möjligtvis men är helt nytt så betydligt högre ljudnivå än vad jag förväntade mig.

A Anders Dahlin skrev:
Hm okej, har iof en tvåstegspump och är ju tyst när den inte kör men under filtercykler och uppvärmning så är det ett dovt brummande ljud som låter relativt högt som sprider sig över tomten. Kan vara något annat med möjligtvis men är helt nytt så betydligt högre ljudnivå än vad jag förväntade mig.
Visst vibrationsljud som skapar mer ljud men tycker ändå det är irriterande ljud när man badar även när den cirkulerar. Kanske för att man tog Viskans enklare med två-stegs pump :( Störande ljud som från en värmepump inne som kör igång.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.