Ola igen...

Tänkte att från min server,  koppla min bärbara dator, vidare från hörlur uttaget in i min stereo för att kunna lyssna på ljudfiler (WMa MP3 o.s.v.)
Behöver jag ett nytt värsting ljudkort eller duger det med ett std som sitter i min bärbara ?
Är inte audiofil.....

Min bakprojektions TV kan vad jag förstår användas som dataskärm, då måste det väl innebära att jag kan använda datorn som DVD spelare samt att jag kan spela upp filmer från min server och se detta på TV?!
Behöver jag något TV-out kort eller?......
Hur kopplar jag detta, vad för kabel behövs?

Önskar också vidareutvecklat svar på min tidigare fråga/ inlägg "ADSL Nätverk"

Alla ni tekniskt duktiga hjälp mig, tack på förhand

// Ola

Ang. ljudkort. Prova att köra med det inbyggda ljudkortet. Jag har samma funderingar själv men har inte kommit till skott än. Det mest påtagliga problemet med billiga ljudlösningar kan vara är att de störs av grafikkort eller annat i datorn, vilket genererar lite surrande när skärmen uppdateras. En idé är att sampla en låt från en CD i hög kvalité och spela upp den genom datorn. Spela sen upp samma musik från din vanliga CD och jämför. Är det tydlig hörbar skillnad så bör du skaffa ett bra USB-ljudkort!

Ang. TV-kort: Här gäller det helt enkelt att hitta den mest smidiga lösningen beroende på datorns utgångar och TVns ingångar. Det finns VGA till scart-konverterare som för typ 150 kr sannolikt fixar denna koppling, om det inte redan är så att din TV har VGA- eller DVI-ingång.

Tacksam för ditt inlägg och ideér, i detta forum kryllar det av duktigt människor. tack tack

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.