Hej!
Vi bor på en av sthlms mest trafikerade vägar och störs i vardagsrummet som har två fönster ut mot gatan otroligt mycket av ljudet. Vi har tre-glas fönster från 80-talet (84) men det känns inte som om de hjälper något. vad ska vi göra? har försökt att läsa på lite men tycker att det är svårt, nordic-rutan verkar vara ett alternativ men de flesta rekommendationer utgår från att man endast har tvåglasfönster.

Mvh/

De som kan sådana här saker är tex NorDan... De som säljer BorDörren kommer åt NorDan.
De fixar intyg på fönster på RW42, har jag för mig... Sen finns det säkert skojare som fixar högre RW men som inte lämnar intyg på det. Och, om det inte är någon stor aktör, skulle iaf jag dra åt mig öronen om jag inte fick intyg.

De flesta större fönsterfabrikanterna fixar iaf RW40.. Ratr-värde (blandad stadstrafik) 38dB...
Visserligen gäller detta för fasta fönster.

Jag vet att en del får bidrag från Vägverket, om man byter fönster pga buller fårn vägar. Kanske värt att kolla... Vet dock inte om det gäller för innerstan.

hmm... när jag sitter och funderar... Så har jag för mig att jag hört eller läst någonstans, att det absolut bästa är 2+1 glas... Någon som kan fylla i?

Hej!
Det fattas ett par decibel för att vi ska kunna få bidraget, men tack för tipset iaf.

Ska kolla upp NorDan-fönster. RW42 låter ju bra.
ha en fortsatt trevlig helg!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.