Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej! Bor i radhus och grannjävlarna har inte bara byggt ett uterum vägg i vägg med vårt uterum utan även börjat väsnas mycket (tillräckligt för att störa oss men inte så pass att vi kan klaga). Vårt uterum blir som en resonanslåda när de spelar på sitt nyinskaffade biljardbord.
Så, jag överväger att ljudisolera väggen vi delar.
Men vilken isolering funkar i ett icke-tätt uterum som inte är isolerat eller tätt i övrigt? Fukt och kyla kommer ju in. Tacksam för svar.
Bild visar väggen mot grannen.
G Greeneyes skrev:[bild]
[bild]
Hej! Bor i radhus och grannjävlarna har inte bara byggt ett uterum vägg i vägg med vårt uterum utan även börjat väsnas mycket (tillräckligt för att störa oss men inte så pass att vi kan klaga). Vårt uterum blir som en resonanslåda när de spelar på sitt nyinskaffade biljardbord.
Men vilken isolering funkar i ett icke-tätt uterum som inte är isolerat eller tätt i övrigt? Fukt och kyla kommer ju in. Tacksam för svar.
Har exakt likadant problem, och kan inte njuta av vårt uterum som var tänkt. Letar oxå efter lösningG Greeneyes skrev:[bild]
[bild]
Liknande trådar
-
Hur tätar man bäst uterumstak mot putsad fasad
Utbyggnad och tillbyggnad -
Gårdsmakeover!Det eskalerade lite..😅Altan/Gabioner/Uterum var tanken
Socialt & Projekt -
Hur ljudisolera dörr?
Isolering -
Vad kan man göra för att ljudisolera dessa? Ett störande vinande.
Miljö & Hälsa -
Tankar om uterum för vår, sommar och höst
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus