Hej!
Tidigare ägaren av vårt hus rev en gammal centraldammsugare men rördragningen i huset är kvar. Vi har inte för avsikt att sätta in någon ny.
Har fått för mig att rören transporterar en del ljud runt i huset särskilt då det finns en öppen ände i rummet där värmepumpen sitter. Funderar därför om man skulle kunna sätta igen rören på något sätt för att på så vis ljudisolera dem.
Min plan var att trycka in isolering i rören för att täppa till, vad tror ni om det?