Hej!

Tidigare ägaren av vårt hus rev en gammal centraldammsugare men rördragningen i huset är kvar. Vi har inte för avsikt att sätta in någon ny.

Har fått för mig att rören transporterar en del ljud runt i huset särskilt då det finns en öppen ände i rummet där värmepumpen sitter. Funderar därför om man skulle kunna sätta igen rören på något sätt för att på så vis ljudisolera dem.

Min plan var att trycka in isolering i rören för att täppa till, vad tror ni om det?
 
J
J Jonas Andersson6391 skrev:
Hej!

Tidigare ägaren av vårt hus rev en gammal centraldammsugare men rördragningen i huset är kvar. Vi har inte för avsikt att sätta in någon ny.

Har fått för mig att rören transporterar en del ljud runt i huset särskilt då det finns en öppen ände i rummet där värmepumpen sitter. Funderar därför om man skulle kunna sätta igen rören på något sätt för att på så vis ljudisolera dem.

Min plan var att trycka in isolering i rören för att täppa till, vad tror ni om det?
Det blir bra knö in vanlig isolering i alla ändar så kommer det inte att sprida ljud mera..
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.