Hej
Tänkte bolla en ide med mer kunniga människor
Håller på att lägga golvvärme mellan källare och första våningsplan och hade tänkt mig en byggnation enligt följande skikt:
- Innertak
- Ångspärr
- Glasull
- Läkt ( längsmed bjälkarna för att hålla upp golvvärmen + gips)
- Spånskiva
- 2x gipsskivor (tätat med någon fog) (Ljudisolerande)
- Cellplast
- Värmeledningsplåtar
- Golvvärmerör
- Golvspånskiva
Känns denna kombination rimlig? och kommer jag stänga in fukt mellan ångspärr och gipsskivorna?
Tack på förhand
Tänkte bolla en ide med mer kunniga människor
Håller på att lägga golvvärme mellan källare och första våningsplan och hade tänkt mig en byggnation enligt följande skikt:
- Innertak
- Ångspärr
- Glasull
- Läkt ( längsmed bjälkarna för att hålla upp golvvärmen + gips)
- Spånskiva
- 2x gipsskivor (tätat med någon fog) (Ljudisolerande)
- Cellplast
- Värmeledningsplåtar
- Golvvärmerör
- Golvspånskiva
Känns denna kombination rimlig? och kommer jag stänga in fukt mellan ångspärr och gipsskivorna?
Tack på förhand
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Jag tycker det låter lite önödigt tillkrånglat. Och fuktspärren där känns fel. Har du kall källare? Träbjälklag?
Hej, tack för svar
Ångspärren har legat där sedan tidigare, har en uppvärmd källare och ett träbjälklag.
Om man räknar bort gipset så borde det bara vara skikt som golvvärme normalt har (enligt upnor).
Hur hade du sett en liknande konstruktion fast utan krångel?
Mvh Micke
Ångspärren har legat där sedan tidigare, har en uppvärmd källare och ett träbjälklag.
Om man räknar bort gipset så borde det bara vara skikt som golvvärme normalt har (enligt upnor).
Hur hade du sett en liknande konstruktion fast utan krångel?
Mvh Micke
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Klicka här för att svara
