Satsuki
Hittar ingen bra tråd att lägga detta i, men Moderator får gärna flytta den vb.

Passar dock in i Miljö och Hälsa eftersom detta påverkar min miljö och hälsa avsevärt….

Barnen har rummen bredvid varandra. Vanlig gipsvägg, ingen isolering vad jag vet. Tunna dörrar utan innehåll (typ två tunna masonitskivor).

Den ena spelar online-spel och den andra är ljudkänslig. Ingen bra kombination.

Finns det något som man enkelt och effektivt kan göra för att dämpa ljudet från spelandet som tränger in i rummet bredvid?
Jag vet att jag kan ta ner väggar, sätta dubbet gips och isolering, samt byta dörrarna. Det kommer inte hända just nu av olika skäl. Jag behöver något snabbt och lätt som gör nytta.

Funderar på väggskumgummi som man har vid ljusinspelning- kan det dämpa ljudet inne i spelrummet så det blir mindre störande i andra rummet? Eller skall jag satsa på att stoppa ljudet från att komma in i den ljudkänsliges rum med någon form av ljuddämpare på hans sida?

Hur tänker man?

Hörlurar!?

• Gilla
sinuslinus och 1 till
  • Laddar…
Ja, du ska dämpa vid källan. Ljud studsar, lägger du heltäckningsmatta på golvet och dämpande material på 2 motstående väggar finns inget att studsa mot.

• Gilla
TicoJulle
  • Laddar…
Satsuki
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hörlurar!?
Noice-cancelling till båda. Dämpar oljud, inte tal :rolleyes:

Satsuki
Isakare Isakare skrev:
Ja, du ska dämpa vid källan. Ljud studsar, lägger du heltäckningsmatta på golvet och dämpande material på 2 motstående väggar finns inget att studsa mot.
Dämpa mot källan till ljudet? Perfekt, precis det jag behövde veta.

Hur bra är sådana svarta skumgummipaneler man sätter på väggen i studios?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.