Tänkte bygga mitt nästa hus i lättbetong och även alla innerväggar i lättbetong. Tänkte ha slipat betong golv i hela huset utom badrummen där det ska vara klinker. Ska ha gips i taket som ska vara öppet upp i nock på något ställe. Hur bygger man för att inte ljudet ska studsa så man inte kan prata med varandra utan att bli helt tokig?
Hade innan ett uterum med öppet upp i nock med isolerade glaspartier och där ekade det så mkt så det var inget kul alls. Där va 30 cm isolering och färdigmålade spånskivor i taket.
Något tips?