Jag har Prisolrör från 1982 i huset.
Nu i samband med husrenoveringen så funderar jag på om jag ska passa på att byta ut dom med hänsyn till ev. livslängd?

Dom ligger iofs bra där dom ligger men hur länge till.. och med tanke på att huset i övrigt i stort sätt blir helrotat kanske det är dumt att hoppa över ett utbyte?.

(Vi har egen brunn med bra vatten men med något lätt förhöjt nartiumvärde)
 
Kopparrören håller 100 år till.
 
Håller med föregående skrivare de håller länge till, men ska du ändå göra om allt så är det en liten peng i det hela egentligen om de kan förläggas på bättre ställe.

Prisol kan enkelt förknippas med radisol vilket användes mycket på tidigt åttiotal men endast på värmesystem. De rören är lite tunnare än vanliga cu-rör.

Lycka till....
 
100år?

Jag byter dom i alla fall mest pga en bättre förläggning så framkomlighet och service blir lättare.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.