Jag håller på att flytta köket i min lgh för att på så sätt göra om min etta till en 1,5:a.
Har anlitat några som ska göra jobbet men jag ska själv köpa in köket. Har redan köpt ett KVIK mano matt kök och funderar nu på att slänga upp pengarna för en rostfri diskbänk.
Upptäckte nu att kviks ben endast är 12cm höga och min golvlist är ca 16cm hög. Vad ska man göra? Ta bort golvlisten med våld och installera kvikstommen enda in till väggen eller låta den vara kvar och köpa en 3cm djupare diskbänk?
Brukar man alltid installera köksstommar enda in till väggen? Såg på siemens hemsida för hällar att de vill att man ska lämna en 2cm glipa för ventilation. Har ni gjort så?