Jag håller på att flytta köket i min lgh för att på så sätt göra om min etta till en 1,5:a.

Har anlitat några som ska göra jobbet men jag ska själv köpa in köket. Har redan köpt ett KVIK mano matt kök och funderar nu på att slänga upp pengarna för en rostfri diskbänk.

Upptäckte nu att kviks ben endast är 12cm höga och min golvlist är ca 16cm hög. Vad ska man göra? Ta bort golvlisten med våld och installera kvikstommen enda in till väggen eller låta den vara kvar och köpa en 3cm djupare diskbänk?

Brukar man alltid installera köksstommar enda in till väggen? Såg på siemens hemsida för hällar att de vill att man ska lämna en 2cm glipa för ventilation. Har ni gjort så?
 
  • buggahus kök.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är väl skruvben på Kvikstommarna? I så fall kan du väl höja altsammans, om du står ut med en lite högre bänk?
Som sockel under stommarna inhandlar du sedan en som ser likadan ut som den i din lägenhet.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.