3 258 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Liten sköljho
Det är nog väldigt personligt om man vill ha stor eller liten ho, själv skulle jag tycka en liten sköljho vore alldeles för litet och skulle aldrig välja det, jag behöver utrymme!
En kompis har liten sköljho och hon ångrar att hon valde det. känner ingen mer som har liten ho så har tyvärr inte en andra åsikt om dom (jo mina svärföräldrar men dom har bara haft sin i en vecka så de räknas inte...).
Men det finns säkert någon annan här på forumet som har och som kan ge åsikter!
En kompis har liten sköljho och hon ångrar att hon valde det. känner ingen mer som har liten ho så har tyvärr inte en andra åsikt om dom (jo mina svärföräldrar men dom har bara haft sin i en vecka så de räknas inte...).
Men det finns säkert någon annan här på forumet som har och som kan ge åsikter!
Kul att höra!
Vi tycker också att 180mm verkar vara för litet och har nog tänkt göra en kompromiss med storlek på sköljhon för att få lite större arbetsyta mellan hoar/häll.
Två 340mm-hoar som skulle vara optimalt, skulle ge en arbetsyta på bara ca 45cm efter våra förutsättningar - alldeles för lite!
Med 180mm skölj skulle arbetsytan bli ca 61cm.
Kompromissen skulle vara en sköljho som är 220mm - då blir arbetsytan ca 57cm
Det finns iofs också 240mm hoar, men de är ännu mer sällsynta än 220mm.
Jag har heller inte hittat 220/240mm i annat än ovala former.
Men frågan är om man vinner så mycket användbarhet på sköljhon för 4cm?
Vi tycker också att 180mm verkar vara för litet och har nog tänkt göra en kompromiss med storlek på sköljhon för att få lite större arbetsyta mellan hoar/häll.
Två 340mm-hoar som skulle vara optimalt, skulle ge en arbetsyta på bara ca 45cm efter våra förutsättningar - alldeles för lite!
Med 180mm skölj skulle arbetsytan bli ca 61cm.
Kompromissen skulle vara en sköljho som är 220mm - då blir arbetsytan ca 57cm
Det finns iofs också 240mm hoar, men de är ännu mer sällsynta än 220mm.
Jag har heller inte hittat 220/240mm i annat än ovala former.
Men frågan är om man vinner så mycket användbarhet på sköljhon för 4cm?
Vi har en 220 mm sköljho och den tycker vi är alldeles för liten. Även med en sån ho är det alldeles för många saker som bara kan sköljas genom att hålla dem över bänkhöjd med därav följande sprut åt alla håll.
I nya köket som vi bygger, där vi för planeringens skull bara har en 60 cm-modul att ha ho inom, tänker vi bara ha en enda stor ho. Det är så få saker som vi handdiskar att vi inte känner behov av två.
I nya köket som vi bygger, där vi för planeringens skull bara har en 60 cm-modul att ha ho inom, tänker vi bara ha en enda stor ho. Det är så få saker som vi handdiskar att vi inte känner behov av två.
Klicka här för att svara