Hej!

Vi håller just nu på att riva vårat fuktskadade förråd och även gamla plank här på radhustomten. Tanken är att smacka upp ett nytt plank som är lika långt som förråd/gamla planket var.

Dock har jag stött på lite frågetecken som jag hade hoppats på att ni kunnat hjälpa oss med :)

Planket kommer placeras på den stödmur som är där idag och bli ca 5 meter långt.

Hur får jag detta stabilt på bästa sätt? Har funderingar på att borra rakt ner i stödmuren, i med Hilti kemankare och sedan trycka ner stolpskor där i. Tror ni det funkar?

Fråga 2, våra grannar som planket vetter emot är av den lite ljudliga karaktären + att vi gillar känslan av relativ tystnad utomhus även om vi bor i radhus. Så tanken är att även ljudisolera detta plank, hur gör jag detta lättast? Vilken sorts isolering bör jag använda? Ska man använda vindskydd etc. i planket för att skydda isoleringen?

Och så sista frågan. I o med att planket kommer bli helt tätt, bör jag använda tryckimpregnerade reglar eller ska jag använda vanliga?

Hoppas det inte var allt för luddigt!

//Jimmy

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.