9 348 läst ·
17 svar
9k läst
17 svar
Lite prisuppgifter på byggsatser - Standard
Det arket skulle jag gärna lägga vantarna på också.Mahjong skrev:Man räknar väl inte ett m2 pris på byggsatser?, slå ihop ALLA kostnader som ni har för huset, entrepenad, grund, alla ytskikt även utvändig målning m.m., men inte tomt kostnader och anslutningar m.m. Ända tills huset är helt inflyttningsfördigt. Jag vet att Vittjärvs eller Myresjöhus eller någon annan som inte bygger volymhus hamnde aldrig under 13500:-/ m2 när vi räknat klart och upp i samma nivå som Smålandsvillan t.ex. På Smålandsvillan så hamnar vi på 8378:-/m2 och då är huset HELT färdigt, även utvändig målning, trappa takkupa fönster i gavelspetsar inredd övervåning m.m. Jag har verkligen kollat nästan alla hustillverkare och satt ihop ett excelark som inte missar några kostnader. Endast Ä-hus var i närheten. Sen så är ju alltid smaken delad om hur planlösningar bör vara, men kvaliten på Smålandsvillan var långt över förväntan efter ett besök i visningshuset i Sundsvall.
Vad jag menar är att om man är i husbyggar tankar så är det viktigt att man jämför äpplen och äpplen!
Lycka till alla!
Nicke
Klicka här för att svara