Renoverade lilla badrummet på övervåningen nyligen. Satte kakel och lade klinkers med golvvärme under. Använde gamla avloppsledningarna men bytte golvbrunn i duschen. Glömde dock att utföra ett avgörande moment: Att kolla att golvavloppet höll ordentligt tätt innan jag göt in golvvärmen och la klinkers ovanpå...:eek: Jag vet, oförlåtligt korkat osv... :omen nu är gjort alltså gjort och givetvis läcker det ner i köket om man försöker duscha.
Min fråga är nu; hur löser jag detta bäst och enklast? Jag vill inte bryta upp golvet/klinkerserna (??... vad heter det egentligen i pluralis??:confused:) och riskera att skada golvvärmekabeln. Jag kommer inte åt ordentligt från insidan för att täta de två skarvar som finns innan röret viker av neråt. Finns det över huvud taget något att täta med från insidan?? Funderar på om det är säkrast att öppna nerifrån, dvs ta hål i kökstaket och fixa det därifrån...
Vore tacksam för tankar, reflektioner och goda råd!

PapaBear

Hej.

Nu när det har läkt ner i köket så kommer du väl antagligen att behöva fixa till taket där. Jag hade antagligen försökt att ta det den vägen när badrummet är helt nyrenoverat.

Sailorman har helt rätt.
Öppna taket så kan du se var det läcker. Lätt som en plätt :-)

Tack för svaren! Hoppas det blir som du säger: Lätt som en plätt! :p Annars blir det ju ofta så att man snarare reagerar med: Jaha!! Ser det ut sååå under!??!:eek::rolleyes:

PapaBear

Vet att min kommun tätar stora avloppsrör till reningsverket med nån sorts strumpa invändigt. Någon som vet om det går att göra något liknande i en situation som denna? Till skälig kostnad?
Hur som helst, PapaBear, kollat med din försäkring om du har någon drulleförsäkring?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.