R
Tar du balkskor så blir det mycket kap och många sådana , dom är inte gratis , lägg dom ovanpå och snedskruva dom , när trallen kommer på så rör dom sig inte , samt att det är lätt att rikta in allt och räkna med 95 mm högre så stolparna blir dito lägre
för att komma i rätt höjd för dörren

R rävlyan skrev:
Tar du balkskor så blir det mycket kap och många sådana , dom är inte gratis , lägg dom ovanpå och snedskruva dom , när trallen kommer på så rör dom sig inte , samt att det är lätt att rikta in allt och räkna med 95 mm högre så stolparna blir dito lägre
för att komma i rätt höjd för dörren
Låter rimligt. Sparar både på virke, tid och pengar.. Ja det där med höjden vill man inte glömma... Trist överaskning när man öppnar altandörren annars... :)

R
Har du funderat på det som jag nämnde om 5,10 virke , blir inga skarvar då och lättare att lägga , sedan det med
stolparna som jag sa ska gå upp som stolpar för staketet , mina gör det och dom rörs sig inte en mm ( nästan )
Tänk vilken kraft det är när någon lutar sig mot det och dom bara sitter i bärlinan med kanske två franska med fästpunkt på
max 145 mm , det blir ton i påfrestning på infästningen , som du vet det , går det att lyfta en sten på 500 kg med ett spett

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.