5 269 läst ·
17 svar
5k läst
17 svar
Lite knepigt altan-projekt i sommarstuga
Tar du balkskor så blir det mycket kap och många sådana , dom är inte gratis , lägg dom ovanpå och snedskruva dom , när trallen kommer på så rör dom sig inte , samt att det är lätt att rikta in allt och räkna med 95 mm högre så stolparna blir dito lägre
för att komma i rätt höjd för dörren
för att komma i rätt höjd för dörren
Låter rimligt. Sparar både på virke, tid och pengar.. Ja det där med höjden vill man inte glömma... Trist överaskning när man öppnar altandörren annars...R rävlyan skrev:
Har du funderat på det som jag nämnde om 5,10 virke , blir inga skarvar då och lättare att lägga , sedan det med
stolparna som jag sa ska gå upp som stolpar för staketet , mina gör det och dom rörs sig inte en mm ( nästan )
Tänk vilken kraft det är när någon lutar sig mot det och dom bara sitter i bärlinan med kanske två franska med fästpunkt på
max 145 mm , det blir ton i påfrestning på infästningen , som du vet det , går det att lyfta en sten på 500 kg med ett spett
stolparna som jag sa ska gå upp som stolpar för staketet , mina gör det och dom rörs sig inte en mm ( nästan )
Tänk vilken kraft det är när någon lutar sig mot det och dom bara sitter i bärlinan med kanske två franska med fästpunkt på
max 145 mm , det blir ton i påfrestning på infästningen , som du vet det , går det att lyfta en sten på 500 kg med ett spett
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden