R
Förra ägaren av mitt hus hade en förkärlek för att använda cementringar som blomsterlådor på tomten.
Har 4st kvar nu efter att ha gett bort några till vänner.

Om man monterat de 4 kvarvarande på varandra så har jag uppskattningsvis ett ca 2 m långt rör och 60cm innerdiameter.

Nu funderar jag om dessa går att använda til något så har kommit fram till 2 st förslag.

1. Funderar på att ev. skaffa en badtunna till nästa år men då jag har grannar runt om så har jag inte något lämpligt ställe att leda avloppet till.
Frågan är då om man kan gräva ner dessa, fylla med sten? och använda som avlopp till badtunnan. Tror ni det skulle funka att tömma ut 1800liter i dessa utan att jag underminerar hela tomten:)

2. Alternativ 2 är att endast gräva ner 2 st vid altanen och få en 100-120 cm djup ölkyl. Men då dök det upp ett annat problem insåg jag. Ett plastlock kan ju inte kosta så mycket... 1500kr.... Aldrig att jag ger de pengarna för en plastbit. Bygga ett trälock går ju men vill att det ska vara så lätt som möjligt samt att det ska vara tätt...

Så vad tror ni, är jag helt ute och cyklar med mina funderingar och bör dumpa ut dessa på nån fbgrupp för hämtning?

Om du kör på nr 1 så fyll dem intendent sten.
Nr 2 är nog i grundaste laget men bör funka. Gör ett trä lock och isolera med frigolit.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.