Jag har kämpat med Ottossons ljust engelskt röda som lasyr. 10% eng röd/40 olja/40terpentin. Alltså mycket tunn lasyr. 2 strykningar utom på dörrspeglarna och fotstycket som fick tre. Det var som att måla med grus. Pigmentet sjönk som sten i burken, så det var till att röra ofta. Så här blev resultatet på vitrinerna. Lite rinningar som jag ska slipa ner och gå på en gång till. Den här kulören var populär i början av 1800. Det grå i vitrinen är 15% grön umbra. Jag tycker att den sätter lite fart på allt grått och blått i salen. :cool: Stolen är täckmålad med samma färg, 2 lager.
Sen är det det nytillverkade tallriksskåpet till köket som jag laserade 2 varv med 30/30/30 jordgrön 20%/olja/terpentin. Jag använder terpentin för det hjälper färgen att tränga ner i materialen oavsett om det är nytt trä eller gammal färg. Skänken är täckmålad med 20% jordgrön. Hela köket kommer att ha fristående skåp av äldre modell eller liknande. Bakom skänken skymtar min provmålning med pompejanskt rött i den stora farstun.
juli 2012 004.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
juli 2012 003.jpg
Skapa konto
juli 2012 006.jpg
Skapa konto
juli 2012 013.jpg
Skapa konto
juli 2012 015.jpg
Skapa konto

Snyggt. Speciellt gillar jag byrån

vilka drömmöbler! fantastiskt fina =)

Var kan man hämta dessa? ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.