Hej!
Jag är ute efter lister/stavar till nedre kanalen i rullgardiner och har fastnat för masonite som bl a IKEA har i en del av sina. Tjockleken är dryga 6 mm. Vet någon var jag kan få tag på sådana? Förmodligen kommer det att handla om ett större antal och hittills har jag bara hittat stora skivor och höga priser för att få dessa uppsågade (20 kr per snitt). Idéer, erfarenheter liksom tips om leverantörer, vore en väldig hjälp. Tack så länge!

Har du tillgång till någon typ av cirkelsåg?

Ja, det skulle jag i och för sig kunna fixa, men tycker det borde gå att beställa listerna från ett sågverk eller något...

Dom är lite tjockare ock kanske för höga men det finns foglister som är 8*21.
Kan vara ett alternativ.

Jo, men då kostar det därefter. Annars är det bara att ta en vanlig masonitskiva, den är 3mm tjock, och såga den i remsor som lägges dubbla.

Mmm, det jag är tveksam till med sådana är att de inte behåller formen. Tror att det riskerar att bli skevt om träet slår sig... och så är det den där kostnadsaspekten också. Ska undersöka igen - tack!

Nu vet jag inte vad masoniten kostar men listen ligger kring 7:- /mtr
Inte direkt dyrt i mina ögon men det beror på vilka volymer du ska ha

Bubblaren skrev:
Nu vet jag inte vad masoniten kostar men listen ligger kring 7:- /mtr
Inte direkt dyrt i mina ögon men det beror på vilka volymer du ska ha
Nu var min kommentar om "dyrt" ett svar på TS funderingar på att beställa lister från ett sågverk. Bubblarens svar lyckades tränga sig emellan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.