Hej! Jag är på jakt efter lister till Elitfönster som fanns i huset när vi köpte det. Huset fick nya fönster runt 2007-2008 så de är från den tiden, eventuellt några år äldre. Listenrna har blivit spröda, ändrat form på en del ställen och fallit ur spåren på en del av fönstren så det hade varit trevligt att byta dem men varken Elitfönster eller deras återförsäljare har lyckats hitta rätt lister åt oss, mycket märkligt. Är det någon som har haft samma problem och kanske vet någon list som skulle fungera?
Ha det gött
//Magnus

• Närbild på en hand som drar ut en svart list från en vit fönsterkarm, del av ett Elitfönster från 2007-2008.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av öppet vitt Elitfönster med gammal, spröd list runt kanten, synliga tecken på deformation och växtlighet i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Närbild av en svart list på ett fönster från Elitfönster, monterad på en vit karm. Bakgrunden visar en trädgård med grönska.
    Skapa konto
  • Gilla
Göran Berglind
  • Laddar…
M mothesta skrev:
Hej! Jag är på jakt efter lister till Elitfönster som fanns i huset när vi köpte det. Huset fick nya fönster runt 2007-2008 så de är från den tiden, eventuellt några år äldre. Listenrna har blivit spröda, ändrat form på en del ställen och fallit ur spåren på en del av fönstren så det hade varit trevligt att byta dem men varken Elitfönster eller deras återförsäljare har lyckats hitta rätt lister åt oss, mycket märkligt. Är det någon som har haft samma problem och kanske vet någon list som skulle fungera?
Ha det gött
//Magnus
Beställde samma list till mina fönster för något år sedan då jag hade samma problem. Mina fönster är från 2014 men det kanske är samma list. Googla Elitfönster stormtite så borde du hitta den.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.