Hej,

Har fått en pardörr monterad men byggaren lämnade att montera listen som täcker glipan mellan dörrbladen.
Hur monterar jag den bäst? Limmar? Hur mkt ”överhäng” ska jag räkna med, dvs hur många mm ska listen vila på dörrbladet och hur mycket ”bör” listen hänga fritt?
 

Bästa svaret

Den ska täcka springan så mitt över den. Halva listen på dörren. Spika och limma.
 
  • Närbild av en dörrlist ovanpå en trästruktur, avsedd att täcka en springa, föreslagen att fästas med spik och lim.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
JMAr
  • Laddar…
imported_Benno imported_Benno skrev:
Den ska täcka springan så mitt över den. Halva listen på dörren. Spika och limma.
Tack snälla för så snabbt svar! Då hinner jag fixa det idag. :) Tycker enbart lim vore snyggast men får väl sätta i ett par småspik också.
Tack!
 
J JMAr skrev:
Tack snälla för så snabbt svar! Då hinner jag fixa det idag. :) Tycker enbart lim vore snyggast men får väl sätta i ett par småspik också.
Tack!
Du skulle kunna slå i dyckert i dörren och klippa av skallarna och sedan slå dit listen, slipper du spika igenom listen (=
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.