Det har visat sig att Ottossons färg inte fungerar på Dana fönsterkitt. En kamrat som är fönsterhantverkare har åkt på dyra garantiarbeten på grund av det. Ottossons och Dana skyller på varandra och ingen lösning är i sikte.
Hans okvalificerade gissning är att Ottossons färg innehåller mer pigment än andras och därför suger oljan ur Danas kitt som är ganska oljigt och så lossnar både färg och kitt.
Min uppfattning är att fönsterkitt inte får vara för snabbtorkande. Då spricker det loss efter något år.