H heimlaga skrev:
Det har visat sig att Ottossons färg inte fungerar på Dana fönsterkitt. En kamrat som är fönsterhantverkare har åkt på dyra garantiarbeten på grund av det. Ottossons och Dana skyller på varandra och ingen lösning är i sikte.
Hans okvalificerade gissning är att Ottossons färg innehåller mer pigment än andras och därför suger oljan ur Danas kitt som är ganska oljigt och så lossnar både färg och kitt.

Min uppfattning är att fönsterkitt inte får vara för snabbtorkande. Då spricker det loss efter något år.
Skönt att få ett svar på varför jag är tvungen att kitta/måla om hela mitt växthus
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.